Khamis, 4 Februari 2010

Antara BLACK dan WHITE

Hanya ingin menzahirkan apa yang kerap kali terfikir di benak fikiranku, samada ianya hanya mainan fikiran, ataupun saja-saja nak kacau pemikiran orang yang sedang membaca , ada 3 orang yang berkepentingan dalam gambar sepertimana di bawah.
adakah gambar ini sekadar hiasan? ye la kot

Apa yang pasti, salah seorang dari individu di bawah hanya memikir bagaimana punca segala masalah dapat ditiarapkan sebaik mungkin serta setidak-tidaknya, mereka yang menjadi ejen  punca segala masalah kepada rakyat akan tumpo bak kate orang perak pekat.

Bukan suatu kerja yang mudah dan senang-senang  je nak senang, kene ugut dan macam-macam lagi perkara yang perlu didepani. Tapi satu perkara penting yang harus diberi perhatian, setiap orang sedar tidak telah memeterai satu janji dengan Rabnya, samada mereka ingin terus bermujahadah memegang perjanjian tersebut, ataupun mereka hanya turutkan sahaja pelawaan hawa nafsu yang sentiasa inginkan dunia yang pastii, dia tidak ada yang boleh dibanggakan semasa di akhirat nanti.


 Ada dikalangan manusia kini sengaja buat2 tidak tahu potensi diri, sengaja melupakan kebolehan diri, itu mungkin dinamakan sebagai hidayah dari Allah. SWT Tidak semua yang sedar kemampuan diri untuk meninggalkan suatu yang boleh membenarkan kebatilan menerajui kehidupan mereka. Ayat di atas amat sesuai bagi 'golongan' yang dimaksudkan untuk sama2 direnungi dan dihayati.